16 Ekim 2006

GÜL TATLISI


























Bu ayki yemek etkinliği konusu Bayram tatlıları ve ev sahibi Dersaadet. Şimdiden kolay gelsin diyorum kendisine ve her ay olduğu gibi şimdiden büyük heyecan duyuyorum birbirinden güzel bol şerbetli tatlılarla tanışacağım için. Aslında kafamda bülbül yuvası tatlısı yapmak vardı ama son anda karar değiştirdim. Geçen ay bir tv kanalında izlediğim gül tatlısı tarifini aldığım ilk gün denemiştim ve çok hoşuma gitmişti. Bu ayki etkinlik için tekrar yapayım dedim.

Malzemeler :
  • 250 gr margarin
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 1 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • aldığı kadar un (sert hamur)
  • 1 su bardağı kırık ceviz
Şerbeti için : 3 su bardağı şeker
4 su bardağı su
3-4 damla limon suyu

Margarinimiz oda ısısında beklemiş yumuşamış olacak. Ceviz ve un hariç diğer tüm malzemelerimizi bir kapta iyice yoğuruyoruz. Yavaş yavaş un ekleyerek sert bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz.

Merdane yardımıyla hamurumuzu açıyoruz ve yuvarlak kurabiye kalıbımızla, yoksa su bardağı ağzıyla yuvarlak daireler kesiyoruz. Kestiğimiz dairelerin kenarlarına 5 adet çizikler atıyoruz. Ve yan fotoğrafta görüldüğü gibi yaprakları üst üste (yaprağın bir kenraı alta, bir kenarı üste gelecek gibi) diziyoruz. Ortalarına kırık cevizlerimizi yerleştirip yağlanmış tepsimize diziyoruz. (Güllerimizi iyice büzüyoruzki pişerken açılmasın) Önceden ısınmış fırında 170 derecede pişiriyoruz.
Şerbeti önceden hazırlayıp ve soğutalım. Fırından çıkardığımız sıcak tatlıları bir borcama dizelim ve üzerine soğuk şerbetimizi dökelim. Afiyet olsun...

5 yorum:

Dilek'ce dedi ki...

Eline saglik Tülay! Ben hep diger gül tatlisindan yapiyorum. Bu kez bir kisimini bundan denerim belki;) Gecen yil diger gül tatlisini pismeden yumurta akina ve hashasa batirmistim kara güller elde etmek icin;)
Sevgiler

Tulosh dedi ki...

Dilekcim merhaba
Teşekkür ederim. İyi düşünmüşsün kara gül işini.Bidahakine bende birkaç tane deneyeyim.

Adsız dedi ki...

Tülaycim merhaba,gül tatlin nefis olmus bende yapiyorum ama öbür sekilde,seninkilerde güzel olmus,ellerine saglik.
www.blogcu.com/baharcicegi/

Adsız dedi ki...

Ismimi yanlis yazmisimda düzelttim,yukaridaki bendim

Tulosh dedi ki...

Öznurcum çok teşekkür ederim, çok mutlu oluyorum sözlerinize. Diğer şekil gül tatlısındansa bu şekli daha çok seviyorum çünkü ortasına istediğiniz kadar ceviz koyabiliyorsunuz.Sende kolay baklava adlı bir tatlı yapmışsın aslında kolay değil, özen göstermişsin büyük emek vermişsin seninde ellerine sağlık