14 Ekim 2006

DAİM ÇİKOLATALI CHEESECAKE


























Cheesecake benim için bir tutku haline geldi. İnanılmaz derecede sevdiğim bir tatlı. Çoğu insan fazla yediğinde ağır geldiğini düşünür ama ben hiç öyle değilim :( Hiç yemek yemeden sadece cheesecake ile beslenebilirim bile diyebilirim :)
O kadar çok cheesecake tarifleri denedimki, artık zamanla insan hangi malzemeyi kullandığında nasıl bir sonuç elde edeceğini düşünerek ve kendi damak tadına uyarlayarak yapmaya başlıyor.
Limonlu cheesecake çok beğeniyorum. Bu çikolatalıyı yapmadan önce limonlu yaparım diye aklımdan geçiyordu ama kilerde daim çikolatalarımı görünce birden tüm fikrim değişti. İyikide yapmışım. En sevdiğim çikolata ve en sevdiğim lezzet bir araya gelince siz düşünün artık....

Eskiden yurt dışına çıkan herkesden daim çikolatası isterdim. Artık böyle bir derdim kalmadı çünkü bazı büyük marketlerde bulabiliyorum... İlla bu çikolatayı kullanmanız gerekmez evdeki herhangi bir çikolata ile de yapabilirsiniz.

Malzemeler
  • 1 kutu labne peyniri
  • 1 kutu krema peyniri (pınar beyaz olabilir)
  • 1 su bardagı şeker
  • 2 yumurta
  • 4 çorba kaşığı sıvı krema
  • 2 çorba kaşığı un (silme)
Çikolata sosu için : 2 adet daim çikolata
100 ml sıvı krema (yarım su bardağı)

Tabanı için : 1 paket eti burçak bisküvi ve 60 gr margarin

Biskuvileri mutfak robotunda iyice ufalayıp un gibi yapıyoruz ve oda ısısında bekleyen 60 gr margarinimizle yoğurup kalıbımızın dibine düzgünce bastırarak yayıyoruz. Cheese malzememizi hazırlarken biskuvi tabanlı kalıbımızı buzdolabında bekletiyoruz.


(Ben 20 cmlik ufak kelepçeli kalıp kullandım. Eğer büyük kalıp kullanacaksanız malzemeleri arttırın. Tabanı için ise 1,5 yada 2 paket biskuvi kullanın)
Cheese bölümü için çırpma kabımızda yumurtalarımızı ve şekeri koyup, iyice şekerler eriyene kadar çırpıyoruz. Daha sonra içerisine peynirlerimizi ve 3 kaşık kremamızı ekleyip homojen bir karışım olana dek çırpıyoruz. En son 2 kaşık unumuzu ekleyip çırpıyoruz ve dolapta bekleyen kalıbımızı çıkartıp cheese malzememizi üstüne döküyoruz. Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede 50 dakika pişiriyoruz.
Fırından çıkarttığımızda yarım saat kadar tezgah üzerinde bekletelim daha sonra buzdolabında 3-4 saat soğumasını bekleyelim. Ama bu tür tatlılar bildiğiniz gibi 1 gün dolapta beklediğinde daha lezzetli oluyor.
Servise yakın üzerinin sosunu hazırlayalım. Ufak bir kapta yarım bardak kreamızı ısıtalım, kaynamasına yakın çikolatalarımızı ufak ufak kırarak içine atıp hızla karıştırarak çikolatalarımızın erimesini sağlayalım. (Eğer daim çikolatanız yoksa yarım su bardağı krema içine 60-70 gr ufalanmış çikolata atarak eritebilirsiniz)
Dolaptan çıkardığımızda bu sosuda üzerine dökerek servis yapabilirsiniz... Afiyet olsun :D












İçi çıtır çıtır karamelli olan bu çikolata tatlı kaçamakları için birebirdir :) Ümraniye İkeada İsveç Pastanesinde bol miktarda bulabilirsiniz. Ben sağdaki uzun paketten alıyorum. İçerisinde 2 parça daim var 56 gr sanırım. Ufak çapta yaptığım cheesecakeler için 100 ml (yarım su bardağı) krema ile karıştırdığımda yeterli oluyor. İçerisindeki sert karamelden dolayı eritirken normal çikolataya nazaran biraz daha fazla karıştırarak beklemeniz gerekiyor.

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Eveett ilk yorum benden çünkü sabahtan beri bu tarifi bekliyorum. Ben bu lezzeti 2-3 gün önce Tülayda tatmış biri olarak söylüyorum. Muhteşemdi. Ben aslında cheesecake evde yapılmayacak kadar zor sanardım. Ama artık değil..

Adsız dedi ki...

harika bir cheeecake umarım daim marka çikolatayı bende bulabilirim. inanılmaz yaratıcı bir buluş, sanirim ilk ve tek siz yaptınız bunu dünyada. tebrikler.

Adsız dedi ki...

Valla bu sizin buluşunuz sanırım, hiç görmemiştim bçyle birsey. tebrikler.

Tulosh dedi ki...

Yelizcim canım hiçde zor değil hatta çok çok zevkli bilmiyorum belkide ço ksevdiğim için bana zevkli geliyo olabilir.

Selvi çok teşekkürler..

Dudegogo :) teşekkür ederim, buluş değilde damak zevki denilebilir. Siz neyli isterseniz yapabilirsiniz sadesi bile çok güzel..

Adsız dedi ki...

daim çikolatayı nerden bulabilirim. ülker vs gibi bişeymi daim?

Adsız dedi ki...

Bugün denedim ve çok güzel oldu...bi süper tarifi bizimle paylaştığın için çok tşk ediyorum.

Tulosh dedi ki...

Merhabalar. Bugün fotograflarını ekledim. Ümraniye ikeaya yolunuz düşerse 2 li paketlerden birtane almanızı tavsiye ederim.

Merhaba angel. Rica ederim, afiyet olsun, ben teşekkür ederim :)

Adsız dedi ki...

Selam, tarifleriniz ve sayfanız çok güzel görünüyor. Cheesecake'i çok seven biri olarak bu tarifi hemen deneyeceğim. Büyük kalıpta malzemeleri de artırın demişsiniz, örneğin taban için kullanılan 60 gr. yağı 2 paket burçak bisküvü için ne kadar artırmak lazım ? Tarifi paylaştığınız için çok teşekkürler.

Tulosh dedi ki...

Merhabalar çok teşekkür ederim güzel sözlerinize.İki paket biskuviyi mutfak robotunda incecik ufalayın (robot yoksa elinizle iyice ufalayın). 120 gr kadar oda ısısındaki yağ ile yoğurup kalıbınızın dibine elinizle bastırarak yayın. Peynirleride ikişer kutu kullanın yada 2 paket krema peyniri + 1 paket labne peyniri kullanabilirsiniz. Umarım beğenirsiniz.