16 Ekim 2006

16 Ekim Dünya Ekmek Günü

16 Ekim fırıncılar federasyonu tarafından Dünya Ekmek Günü ilan edilmiş. Herkesin hergün tükettiği ana bir besin olan ekmek için böyle birgün olması bence çok hoş.
Zorra 16 Ekim tarihinde ekmek etkinliği ev sahipliği yaptı ve herkesi sevdiği bir ekmeği pişirmesi veya alması ve tanıtması için bloguna davet etti.

Bende geçenlerde denediğim ve çok beğendiğim hatta tarifini ilk olarak Zuhal hanımın sitesinde daha sonra Binnur hanımın mis kokulu ekmekleri arasında bulduğum Yorkshire Puding ekmekleri tekrar yapmaya karar verdim. Binnur hanımda uyguladığı tarifi Grandma’s Secret Recipe ismiyle yabancı bir siteden almış. Bu tarifle içleri boş ama çok kabaran kocaman ekmeklerim oluyor. Bu ekmeklerin mayasız ve kabartma tozsuz bu kadar kabarmalarının sırrı malzemeleri tek tek eklemek ve her aşamada çok çırpmakmış. Çok hoş :)

Grandma’s Secret Recipe tarifinin bulunduğu sitede anlatılana göre aslında bu ekmekler yurt dışında et yemeklerinin yanında değişik soslarla beraber servis ediliyormuş. Hatta muffin kalıplarının içerisine biraz et yemeğinin suyundan damlatılırmış. Ama bu ekmekler bence türk kültürüne göre kahvaltıya daha uygun. Ailece bu ekmeği çok sevdik özellikle bu ara sahurda kahvaltının yanında harika oluyor.

5 yorum:

Binnur A. Ö. dedi ki...

Yorkshire pudingler enfes olmus ellerine saglık.
Tekzen'de sırf bu pudinglerden pişirmek icin kap satıldıgını gördum.
O gun başka kaplar tercih ettim ama seviyorum ben bu yumurtalı ekmegi. sanırım yakında gidip alacagım o kaplardan.
eline saglık tekrar

Tulosh dedi ki...

Çok teşekkür ederim Binnur hanım. Ekmek söz konusu oldugunda direk sizin blogunuzu ziyaret ediyorum. Harikasınız gerçekten. Nehiri kocaman öpüyorum

ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI dedi ki...

Canım merhaba şimdi bloğunu gezerken rastladım ve çok hoşuma gitti etkinliğe bu ekmeklerle katılmış olman ;)))Bu arada süper birblog olmuş ellerine sağlık bademli kurabiyelerini de en kısa zamanda deneyeceğim ;)Öpüyorum ben kaldığım yerden turuma deva edeyim;)
SEVGİYLE KAL..

Tulosh dedi ki...

Zuhalcim hoşgeldin, çok mutlu ettin beni gerçekten :) Bayılıyorum senin yazılarına, içtenliğine, sevgi dolu olmana. Sende hep ama hep böyle sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

iyi güzel hoş ama tarif nerde ben mi göremiyorum.