22 Ağustos 2006

ÇİÇEK SALATAM

Blogumun ilk tarifi çiçek salata oldu. Aslında amacım Şeyma hanımın başlattığı Salatalar etkinliğine katılmaktı ama olmadı. Bloguma tam alışamamış olduğumdan sanırım biraz geciktim. Ama olsun birbirinden güzel bidolu salata tarifleriyle tanıştık. Hepsi çok güzeller herkesin ellerine sağlık. Bu arada blogum için benden yardımlarını esirgemeyen Burcu hanıma sonsuz teşekkürlerimi iletiyorum.

İlk tarifimin salata olmasından dolayı çok mutluyum. Besin değerinin yüksek olması ve bu yaz aylarında hafif olması sebebiyle sofralarımızın vazgeçilmez klasiklerinden oluyor. İçerisine katacağınız her malzemeyle değişen bu renk cümbüşü farklı soslarlada değişik tatlara kavuşmamızı sağlıyor.

Ayrıca balkonumda yetiştirdiğim cherry domateslerimden de ilk kez toplayıp bu salataya kullandım. Büyük bir heyecanla topladım ve tadı mükemmeldi. Ben bu domateslerimle süsledim ama dilerseniz çeşitli peynir rendeleri ve mısırlada süsleyerek farklı görüntülere ulaşabilirsiniz. Tamamen zevkinize kalmış.




Malzemeler : 1 adet göbek marul (iceberg, atom)

3 orta boy havuç

6-7 adet kiraz domates

2 çorba kaşıgı zeytinyağ

limon suyu, tuz ve çok az karabiber

Göbek marulumuzu yukarıdan aşağı doğru 3 kez keserek 6 eşit parçaya bölüyoruz. Havuçlarımızı rendeleyerek boşluklara eşit miktarda paylaştırıyoruz ve tuzluyoruz. Daha sonra bir kasede yağ, limon ve karabiberimizi çatal yardımıyla karıştırarak salatamıza döküyoruz. Ben cherry domateslerimle süsledim siz dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz. Dediğim gibi beyaz peynir rendesi çok yakışıyor veya mısırlada renklendirebilirsiniz. Afiyet olsun :)

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhabalar
Bu kavurucu sicaklarda bu cicek salata harika görünüyor. Eve gider gitmez aksam yemegine bundan bir tanede ben hazirlayip esime ve cocuklarima süpriz yapmak istiyorum. Eminim ki cocuklarim bunun görüntüsüne ve tatina bayilacaklar ve bana sarilip öpücük yagmuruna tutacaklarr.
Bu tarz mevsime uygun görüntüsü hos degisik tatlari ve lezzetleri tarafinizdan bekliyorum.
Tesekkürler

Adsız dedi ki...

tulosh hanim,
güzel olmuş ellerinize sağlık. başka tariflerinizide bekliyorum. bu arada ortadaki gülü nasıl yaptınız? ben yapamıyorum onu

Adsız dedi ki...

Tulosh hanim harika bir salata yapmışsınız, ellerinize sağlık; en kısa sürede bende deneyecegim

Burcu ÜNAL dedi ki...

tulosh merhaba,

sonunda salata tarifi geldi :) gayet sorunsuz ve güzel duruyor blogu..unutma her sorununu bana çekinmeden sorabilirsin..

başarılar dilerim..

sevgilerimle..

Tulosh dedi ki...

Tarıkcım çok teşekkür ederim.

Aysel hanım sizede güzel dilekleriniz için teşekkürler, eminim eşiniz ve çocuklarınız severek yiyecekler. Afiyet olsun :)

Esra hanım ortadaki gül için, domatesi elma soyar gibi kabuklarını soyuyorsunuz daha sonra uzun kabuğu serçe parmağınız etrafına dolayarak gül şekli verebilirsiniz.

Gökhan bey çok teşekkürler, begenirsiniz umarım.

Eveet Burcucum :) çok teşekkür ederim, birazcıkda sayende oldu bazı şeyler. Hem senden ilham almak hemde yardımlarını almak çok mutluluk verici inan. Bende sana başarılarının devamını dilerim. Çok çok öpüyorum.

Adsız dedi ki...

yaaa görünüş harika umarım tadıda göründüğü gibidir ellerine sağlık hehe :)

Adsız dedi ki...

Tülay hanım o ne guzel tortellını olmus oyle, bızım tortellınılerden daha bı hos olmus sankı
elınıze saglık