22 Aralık 2011

Barbunya Pilaki


























 Barbunyalar piştiği zaman grimsi renginden kurtulmak için kesinlikle önceden 15 dakika haşlanmalı ve o su atılmalı. Kısa bir ayrıntı ama çok çok önemli :)

Malzemer:
1 kg kabukları ayıklanmış taze barbunya
1 su bardağı zeytinyağı
1 soğan
1 çorba kaşığı salça
2 rendelenmiş domates
2 havuç (küp küp doğranmış)
4 küp şeker
tuz
4 su bardağı sıcak su

Ufak bir tencerede barbunyaların üzerine kaynar su dökerek 15 dakika haşladım. Hafiften köpüklü ve grileşmiş olan suyu atıp, süzgeçte barbunlayaların üzerinede temiz bir su döküp pişirilmeye hazır olarak kenarda beklettim.

Minik yemeklik doğranmış soğanı orta boy bir tencerede zeytinyağ ile soğanlar pembeleşene kadar kavurdum. Ardından salçayıda ekleyip biraz çevirdikten sonra 2 rendelenmiş domatesleride katıp 2-3 dakika kadar daha kavurdum. Daha sonra küp küp doğradığım havuçları, barbunyaları, şeker, tuz ve 4 su bardağı sıcak suyu ekleyip 20-25 dakika pişirdim. Barbunyaların yumuşak pişmiş olmasını kontrol ederek, eğer pişmemiş ise biraz daha su ekleyerek pişme süresini ayarlayınız.

Pişme aşamasının ardından servis kabına alıp üzerini strech ile örterek buzdolabında bir gün soğumasını bekleyip servis yaptım. Afiyet olsun.

1 yorum:

Mutlu Kuzu dedi ki...

tulosh seni tekrar aramızda görmek çok güzel.. :)