10 Mayıs 2007

Çilekli Süslü Pasta


























Benim ailemin pasta istekleri hep aynıdır. Pasta şeker hamuru ile kaplanmayacak fakat şeker hamuru ile biraz süslenmiş olacak. Bende hep dergilerde kitaplarda kenarları kapatılmayan ara kremaların ve malzemelerin göründüğü pastaları hep çok begenirim ve bu sefer aile içi ufak bir doğumgünü için o tarz bir pasta yapayım dedim. Daha öncede buna benzer frambuazlı bir pasta yapmışıtım.

Pandispanyayı buradaki tarife göre hazırlayıp bir gün önceden pişirdim ve strech filme sarıp beklettim. Ertesi gün üç eşit parçaya böldüğüm pandispanyanın ara katlarına bol krema sürüp orta boy bütün bütün çilekler yerleştirdim. En üste ise biraz kakao serpiştirip şeker hamuru ile hazırladığım çileği koydum.


Şeker hamuru hazırlamak için buradan bilgi alabilirsiniz. Evde kalp şeklinde metal bir çikolata kutusu vardı ve büyük çilek şeklini çıkarmak için kalıp olarak onu kullandım. Birde çileğin üzerindeki minicik sarıları yapıştırmak için mutlaka bir cımbıza ihtiyaç var. Evde boncuk işinde kullandığım biraz büyükce bir cımbızım vardı çok işime yaradı. Çünkü elinizde hazırladığınız minicik bir şeker hamuruna fırçayla su sürerek yapıştırmak oldukça zor. Parçayı cımbızla alıp azıcık suya değdirip çileğin üzerine bıraktım.





Krema için :
  • 2,5 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı un
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 40 gr margarin
  • 1 çay bardağı süt ile çırpılmış 1 paket krem şanti
Ufak bir tencereye un, şeker ve vanilyayı koyup biraz harmanlıyorum. Ardından sütü yavaş yavaş ekleyerek sürekli karıştırıyorum ve orta ateşte koyu bir muhallebi olana kadar pişiriyorum. Kaynayınca ateşten alıp hemen margarini ekliyorum ve margarin eriyene kadar karıştırarak hafif soğumasını bekliyorum.
Bir yandan 1 çay bardağı süt ile 1 paket krem şantiyi ayrı biryerde çırpıp diğer kremamın içerisine ekliyorum. Hepsini beraber mikser ile iyice homojenleşene kadar çırpıyorum.

6 yorum:

serinmavi dedi ki...

Çok şirin ve güzel olmuş canımm.Ellerine sağlık.

Selamlar....

Adsız dedi ki...

Harika görünüyor,ellerine sağlık.Sade ve çok şık.....

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Pasta kitabından fırlamış gibi duruyor bu pasta, çilek de o kadar güzel ki alıp yiyesi geliyor insanın. Yaptığın işlerdeki düzgünlüğe ve özene bayılıyorum doğrusu...
Sevgiler,
Esra

Hülya dedi ki...

Tülaycığım ne güzel özenli bir iş yine;)
Yalnız o pandispanyayı 3 e bölmek katları ince yapmıyor mu?Sanırım orj.tarif de de Emel her pandispanyayı 2'ye bölüyor.Senin hamurun daha mı yüksek oluyor acaba?

Nukhet dedi ki...

Tulay
Gene harika bir is cikarmissin. Gercekten cok degisik ve de guzel bir calisma olmus. Bir de su kremanin tarifini verdigin iyi olmus. Bir ara degisik bir krema denemek istiyorudum. Kullanayim bunu. Opuyorum. Sevgiler

Tulosh dedi ki...

Serinmavi ve Suzan ablacığım çok teşekkür ederim güzel sözlerinize.

Esracığım teşekkürler. Senin pastalarındaki özen kadar olsa yeter benimkide :)

Hülyacığım teşekkür ederim çok.
Pandispanyam ikiye değil nerdeyse 4 e bile bölünecek kadar kalın oluyor. En son unu eklerken o kadar yavaş karıştırıyorumki yumurta akları sönmemesi için ve inanılmaz kabarık çok yüksek bir pandispanya oluyor. Zaten sırf bu pandispanya için yüksek kenarları olan çember kalıp kullanıyorum.
İlk pişirdiğimde hayretler içerisinde kaldım nasıl olur kitapta pandispanyalar bu kadar yüksek değil ama falan dedim. Sonra Emel Başdoğan'ın kitabına tekrar baktım ve Bir Genç Kız yetişiyor pastasını anlatırken Dev Palyaço Sirki Pastasındaki resimleri kullanmışlar. Bunu farkedince içim rahatladı.

Nukhetciğim ben bu tür kremaları çok hafif ve lezzetli buluyorum. Özellikle krema olarak çilekli cremole ve sade kremşanti karışımına bayılıyorum.