09 Nisan 2007

KURU BİBER DOLMASI ve MEVSİM SALATASI
























Kuru biberlerimizi gelinimizin annesi getirmişti bize geçen ay, kendisi kurutmuş. Hafif acıydı ve çok lezzetli dolmalarımız olmuştu o gün davette. O kadar emek vermiş bizim için toplamış, kurutmuş, ne kadar teşekkür etsem az..

Malzemeler :


  • 1 kg dolmalık biber

  • 2 su bardağı pirinç

  • 350 gr kıyma

  • 2 orta boy soğan

  • 1 adet domates

  • yarım çay bardağı zeytinyağ

  • yarım demet maydonoz

  • 1 yemek kaşığı salça

  • 1 tatlı kaşığı biber salçası

  • 1 tatlı kaşığı kuru nane

  • 1 tatlı kaşığı pulbiber

  • 1 tatlı kaşığı karabiber

  • tuz

  • tencereye dökmek için : 2 su bardağı sıcak su, yarım çay bardağı sıvıyağ, 1 tatlı kaşığı salça
Pirinci tuzlu sıcak suda 15 dakika beklettim. Ardından iyice yıkayıp suyunun tamamını süzdüm.
Prinçler beklerken kuru biberleri de sıcak suda 4-5 dakika kadar yumuşamaları için bekletip çıkardım.
Bir kap içerisine soğanları minik minik doğradım. Domatesi küp küp doğrayıp maydanozu da ince ince kıydım. Yıkadığım pirinçleri, soğanı, kıymayı, domatesi, maydanozu, sıvıyağı, salçaları ve tüm baharatları katıp karıştırdım. Hazırladığım bu harç ile yumuşamış biberleri doldurdum ve yayvan bir tencereye hepsini dik dik dizdim.
Biberleri tencereye dizdikten sonra iki bardak sıcak su, sıvıyağ ve salçayı karıştırıp biberlerin üzerine bir parmak kalana kadar tencreye suyu döktüm. Pirinçler yumuşayıncaya kadar orta ateşte pişirdim.



























Mevsim salatası için yarım göbek marulu ince ince kıyıp salata tabağının tabanına yaydım. Üzerine bir sıra rendelenmiş havuç, bir sıra maydanoz, bir sıra doğrayıp limon ve tuz ile ovaladığım kırmızı lahana, bir sıra domates dilimleri ve bir sırada salatalık dizdim. Tuzladıktan sonra zeytinyağı ve limon suyu gezdirdim.

Salatalığı o şekilde yay gibi doğramayı Oktay ustadan öğrendim. Salatalığın ortasından bir çöp şiş soktum ve bıçakla döne döne yavaş yavaş kestim. Yok ben uğraşamam derseniz bunun birde aparatı var, hem çok kolay hemde daha düzgün ve hızlı şekilde kesebilirsiniz :)

4 yorum:

Adsız dedi ki...

en hasta oldugum sey salataa:) yani guzel gorunuyorsa bir salata icinde ne olursa olsun yerim..tulosh hanım gercekten harika gorunuyor salatanız. sanki bu renk cümbüsüne birde mısır eklenseydi sanirim renkler tamamlanmis olurdu gibime geliyor:) elinize saglik

Adsız dedi ki...

evet bende salataya bayıldım. Ne çok emek verilmiş.. Bayıldım çünki hiç beceremem ben bu işi .. Ama yemesini çok seviyorum.. Dolmalar da çok lezetli görünüyor ..

ellerinize sağlık
nur

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Tulosh,
Oncelikle arkadasim icin iyi dileklerinize cok tesekkurler.
Ellerinize saglik kuru dolmaya bayilir, neredeyse en sevdigim dolma cesidi diyebilirim, ellerinize saglik tekrar.Iyi haftalar ve sevgiler

OZGUR dedi ki...

ELLERINE SAGLIK TADINI BİLİYORUM.