28 Mart 2007

KÖRİ SOSLU TAVUK

























Köri baharatı beyaz ette benim için vazgeçilmez bir lezzettir. Sos yapmasam bile çok hafif yağlanmış tavada eti kızarttıktan sonra pişmesine yakın hafif tuz ve köri serperek dar zamanlarımın lezzetli bir yemeğine kavuşmuş olurum.

Köri sosuna gelince bazen 1 su bardağı süt, 1 su bardağı tavuk suyu, 1 küçük kahve fincanı un, 2 çorba kaşığı margarin ve 1 tatlı kaşığı köri, tuz ve kekik ile sos haızrlarım. Margarini eritip unu hafif kavuruyorum, un sarardıktan sonra sütü yavaşca karıştırarak ekleyip hafif kıvamı koyulaşana kadar pişiriyorum. Ateşten aldıktan sonra tuz ve köri ekliyorum. Fakat bu sefer krema ile yaptım.


Malzemeler:
700 gr tavuk
1 yemek kaşığı sıvıyağ
1 paket sıvı krema (200 ml)
1 tatlı kaşığı köri baharatı
tuz, kekik

Tavukları bir yemek kaşığı sıvıyağ döktüğüm tavada hafif kızartıyorum. Ardından hafif tuz ve kekik serperek bir borcama diziyorum.
Ufak bir kap içerisinde kremayı ısıtıyorum, içerisine köri baharatını ekleyip karıştırdıktan sonra borcamdaki tavukların üzerine sosu gezdiriyorum. Borcamın üzerini alumınyum folyo ile örterek 185 derecede önceden ısttığım fırında 25 dakika kadar tutuyorum. Tavuk etleriniyine borcamın içindeki sosa bulayarak çıkartıp servis tabağına alıyorum.

Bazen ayrı bi tavada önce doğranmış mantarları kavurup ardından kremayı üzerlerine döküp ısıtıyorum. Daha sonra hepsini birlikte tavukların üzerine döküp fırına koyuyorum. Yeterki içinde köri olsun :) her türlü çok güzel...

11 yorum:

Adsız dedi ki...

TULOSCUM HARİKASIN ARTIK DİYECEK TEK KELİME BULAMIYORUM ELLERİNE SAGLİK GORUNTUSU BİLE NASIL İSTAH ACIYOR NASIL ACIKTIM :))))))))))))
KİMBİLİR TADİ NASILDIRRRRRR

NiNo dedi ki...

canim ellerine saglik yorumun icin tesekkur ederim oncelikle ve bir eline saglikta tavuk icin harika goruntusu kori buralarda bulmak imkansiz sanirim adini bile duymamislardir sanirim yada arnavutcasi ne kim bilir :D ellerine saglik canim saglik li beslenme programinda vazgecilmezlerim arasinda tavuk :D sevgiler

Adsız dedi ki...

canım tavuk süper görünüyor,çok güzel bir tabak hazırlamışsın..
ellerine sağlık...
www.denizesintisi.com

Hülya dedi ki...

Özellikle tavukta köriyi ben de çok seviyorum.Üstelik çok da yakışıyor...Aynı şeyleri seviyor olmak bile çok güzel...
Ellerine sağlık arkadaşım...

Adsız dedi ki...

Sevgili TULOSH:Kurabiyelerden sonra sıra verdiğin tavuk tarifinde,bayılırım beyaz ete ve sık sık pişiririm bunu kesinlikle deniyeceğim.Ben kimmiyim Hülya'nın arkadaşı Dilek:)))) her gün sitene bakmazsam bir boşluk hissediyorum,alışkanlık yaptın bende tariflerin için ve güzel yorumun için çok teşekkürler....
dilekcanda@gmail.com

Tulosh dedi ki...

Esracım teşekkür ederim,işten vakit bulabilirsen bizede beklerim.

Nihan hanım merhabalar. Belki curry adıyla biryerlerde rastlarsınız kimbilir :) Sevgiler..

Ebru ve Hülya teşekkür ederim çok.

Dilekciğim asıl ben teşekkür ederim hem güzel sözlerin için hem blogumdaki tariflerden denediğin için. Dün Hülyadaki davet sofranı görünce nasıl mutlu oldum bilemezsin, herzaman bekliyorum. Kocaman öpüyorum, sevgiler..

Nukhet dedi ki...

Tulaycim

Trifin cok guzel ve bir iki gun icerisinde kesinlikle yapacagim. Ellerine saglik. Sevgiler

banu kırmızıgül dedi ki...

merhaba,
cok güzel bir tarif mutlaka deniyecem. sevgiler..

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık.görüntü süper.ben tavuğu çok severim özelliklede köri soslu olanını :) tarif için teşekkürler.en kısa zamanda deneyeceğim...

Adsız dedi ki...

paylaştıgınız için harikasınız.sagolun canlarım.

Mangel-Wurzel dedi ki...

Az sonra deneyeceğim tarifinizi bir köri hayranı olarak...