14 Şubat 2007

SEVGİ GÜNÜNE ÖZEL..
























Sevmeyi ve sevilmeyi bilen daha doğrusu sevgiye değer veren herkesin 14 Şubat sevgililer gününü kutluyorum.
Sevginizi göstermekten veya kelimelere dökmekten çekinen biriyseniz lütfen bu özel günün hatrına en yakınınızdaki insanlarla bugunü doya doya yaşayın. Aileniz, arkadaşlarınız, sevgiliniz veya sahip oldugunuz herhangi bir canlıya bile seni seviyorum demekten kaçınmayın. Sevgiyle kalın :)

14 Şubat yaklaştıkça acaba nasıl birşey yapabilirim diye düşünür olmuştum. İnanın ne yapacağımı son ana kadar bende bilemiyorum açıkcası karar vermiyorum. Kafamda herzaman birçok seçenek oluyor ve o an içimden ne geliyorsa onu gerçekleştiriyorum. Tek bildiğim bu sefer bol çikolatalı bir pasta olmasıydı. Hatta bu pastaya başlarken yunuslar için gerekli renler siyah ve gri tonları elimde olmadığı halde devam ettim. Karışımlarla yakın bir tona ulaşabildim. Önemli olan birşeyi gerçekten istemek. Onların şirinliklerine bakarmısınız, birşeye sevgi katmak bu olsa gerek.























Kullandığım kalıp : 18 cmlik yuvarlak kelepçeli
Pandispanya : Emel Başdoğan'ın kitabından Çikolatalı Pandispanya
Krema : Çikolatalı Ganaş
Süsleme : Yaklaşık 450 gr kadar şeker hamuru ve gıda boyaları

Pandispanya için malzemler:
  • 4 yumurta
  • 113 gr toz şeker (ben 1 su bardağından bir parmak az kullanıyorum)
  • yarım çay bardağı portakal suyu
  • 75 gr un (yarım su bardağı)
  • 33 gr kakao (2 yemek kaşığı)
Pandispanyayı bir gün önceden pişirdim ve streche sarıp buzdolabında beklettim ve kesme işlemi bu şekilde daha kolaylaşıyor.

Fırını önceden 175 dereceye ayarlayıp ısıtmaya başlayalım.
Un ve kakaoyu ufak bir kaba eledim.
Yumurtaların sarılarını ve aklarını ayrı ayrı kablara ayıralım. Aklara azıcık bile sarı karışmasın.
Yumurta aklarını kar gibi olanada kadar mikserle iyice çırpalım. Bu fotograftaki gibi. Ardından şekerin yarısını ekleyerek biraz daha çırpalım.
Daha sonra kalan şeker ile yumurta sarılarını 4-5 dakika iyice çırptım. En son portakal suyunuda ekleyip çok az daha çırptım ve mikseri ortadan kaldırdım.
Yumurta sarılarına kabarmış akları ekledim ve yavaş yavaş spatula ile çok az karıştırdım. Daha sonra yine yavaşca un ve kakaoyu eleyerek ekledim ve spatula ile yumurta aklarını söndürmeden alt üst ederek karıştırdım.

Kalıbın kenarlarını yağlamıyoruz sadece kalıbın tabanına yağlı kağıt seriyoruz. Bunun sebebi pişme esnasında hamur kaymadan kenarlara tutunarak kabarmasıdır. Hamuru kalıba döküp önceden ısıtılışmış fırında 35 dakika kadar pişiriyoruz ve fırından çıkarır çıkarmaz fırın teli veya bir ızgara üzerine kalıpla beraber ters çevrerek soğumaya bırakıyoruz. Bunun sebebi ise soğuma sırasında kekin ortasının çökmemesidir.


Çikolatalı krema İçin malzemeler:
  • 180 gr kuvertür sütsüz çikolata
  • 200 ml sıvı krema
  • 1 çay bardağı kadar fındık
Kremayı iyice ısıtıp, iri kıydığım çikolataları ekledim. Karıştırarak çikolata parçalarını erimesini bekledim ve soğumaya bıraktım. Soğuyunca buzdolabına yerleştirdim. Yarım saat sonra soğuduğunda çıkartıp mikserle güzelce çırptım.

Pandsipanyayı levye yardımıyla düzgünce üçe böldüm. Aradaki iki kata çırptığım kremadan bolca sürdüm ve birazda irice dövülmüş fındık serptim.

Şeker hamuru ile çalışırken dikkat edilmesi gerekenler:
  • Şeker hamuru kaplanacak olan pastanın dış kreması ince sürülmeli ve hamur kaplamaya geçmeden önce buzdolabında en az iki saat bekletilmelidir.
  • Şeker hamuru yapım aşamasında kullanacağınız pudra şekerinin çok ince çekilmiş olması hamurun kalitesi için önemlidir. Göztepe'de Celal Bey (0216 324 12 00) veya pastacılık malzemeleri satan yerlere sorarak temin edebilirisniz.
  • Jelatini dökeceğiniz suyun ılık olmasına özen gösterin, kaynamadan önce ateşten alın. Kaynama derecesine ulaşan su ısısı jelatinin özelliğinin kaybolmasına neden olabilir.
  • Hamuru eğer önceden hazırladıysanız ve çalışacağınız zaman çok kuru bir yapıya sahip oldugunu farkederseniz özellikle toparlanmayıp kum gibi dağılıyorsa avuç içlerinizi hafif ıslatarak iyice yoğurun.
  • Açarken tezgaha yapışmaması için tezgaha mutlaka biraz pudra şekeri veya nişasta dökün. (Veya tezgaha çok ince şekilde birkisel margarinde sürebilirsiniz.)
  • Hamurun belli bir miktarı ile çalışırken, diğer kullanacağınız kenarda bekleyen hamurunuz mutlaka hava almayan küçük bir kapta veya streche sarılı şekilde bekletilmelidir. Uzun süre açıkta bekleyen hamur kuruyabilir.
  • Dekoratif amaçlı pasta üzerinde kulalanacağınız şekilleri yapıştırmak için yapışması istenen kısıma ufak bir fırça yardımıya hafif su sürülmelidir.
  • Şeker hamuru ile kaplanan pastaar serin kuru bir ortamda bekletilmelidir. Güneş almayan serin bir oda veya balkon olabilir. Buzdolabında bekletirseniz oda ısısına çıkarttığınızda büyük ısı değişikliği nedeniyle hamur terleme yapacaktır.


Şeker hamuru çalışmasının açıklamarı için mouse ile slide showdaki fotografların üzerine geliniz.



16 yorum:

Hülya dedi ki...

Çok çok güzel olmuş,ellerine sağlık.Kim demiş aşkın rengi kırmızı diye?Basbayağı mavi işte;)Yunusların ifadeleri çok sevecen olmuş...Ben de senden esinlenebilir miyim?

Adsız dedi ki...

Hay Allah bu nasıl şirin bir pastadır böyle yunuslu falan. Bunu yapmak için çok ama çoooooook uğraşmak lazım malasef :(

Punto dedi ki...

Pastayı görünce gazetede çalışırken kullandığımız bir fotoğrafı hatırladım. İki yunusun sevgi gösterilerini. Pasta muhteşem görünüyor.

kamiş dedi ki...

Pastan çok huzurlu, sevgiyle yemeniz dileğiyle :)

Adsız dedi ki...

bence şeker hamuru çalışmalarının arasında en güzel pasta bu olmuş alışılmışın dışında bir manzara tebrikler

Adsız dedi ki...

yunusları cok severim :) bu pastayı cok begendim cok anlamlı olmus ozellikle bnm icin ... keske bende yapabilsem zaman buluo hemde sevdigim insana....

Tijen dedi ki...

gördüğüm en sevimli sevgililer günü pastası bu! renkli olduğu için muhtemelen dışını ayırıp içini yemeye kalkardım bana da bir dilim versen ama muhtemelen bölmeye bile kıyamazdım.. dediğin gibi, sevdiklerimizle geçsin bugün ve nice yıl.
sevgin daim olsun tuloş!
tijen

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

İnsanın içini açan bir pasta bu ve çok yaratıcı. Ellerinize sağlık.
sevgiler,
Esra

Hülya dedi ki...

Slayt gösterine de bayıldım desem;9

Adsız dedi ki...

Çokk güzel olmuş,ellerine sağlık...Tablo gibi seyretmek geliyor içinden insanın..Nasıl yenilir ki bu :)

Selam ve sevgilerimle...

Tuba dedi ki...

Yaa muhtesem olmus bu slayt gosterisi ve de pasta. Kizim gorup, ben de istiyorum diyecek diye odum kopuyor, ellerine saglik, senin de sevgililer gunun kutlu olsun ve hayatindan sevgiler eksik olmasin...

Tulosh dedi ki...

Hülyacığım tabikide esinlenebilirsin. Bunlar benim mutluluklarım ve mutluluklar paylaştıkca çoğalır. Benim için büyük şeref.

Betty merhabalar, teşekkür ederim beğendiğine sevindim. Pandispanyayı bir gün önceden hazırladığım için son gün sadece şeker hamuru ve krema işim vardı ve inanın çok uzun sürmedi. Sadece yunuslar kafamda oluşturdugum bir tema oldugu için onların rengini nasıl tutturacağım, nasıl şekil vereceğim diye heyecanla düşünürken bir baktım pasta bitmiş.

Merhaba Punto Ağabey, bayılırım o görüntülere. Bizim ailenin tüm erkekleri deniz hastası oldugu için küçüklüğüm adalar ve çevresinde küçük bir tekne içerisinde geçti diyebilirim. Eskiden pek görmezdik fakat 2-3 senedir adalar çevresinde çok rastlıyorum yunuslara. Hatta geçen hafta deniz otobüsüyle yarışıyorlardı, inanılmaz güzeller.

Kamişciğim çok çok teşekkürler.

Gülizciğim çok mutlu oldum böyle düşünmene inan. Çok çok teşekkürler

Esracığım canımsın, biliyorum yunusların senin için neyi ifade ettiğini ve çok iyi anlıyorum seni. Aradım ulaşamadım sana yoksa bu pasta sensiz olmazdı biliyorsun.

Tijenciğim çok teşekkür ederim güzel dileklerin için inan çok mutlu oldum. Senin yazıların ve yorumların çok önemli benim için. Aynı temenniler senin içinde geçerli, içimizden sevgi hiç eksik olmasın. Keşke uzatabilseydim sana bir dilim :( keşke...

Esracığım teşekkür ederim, bende eşine yaptıgın pastayı çok beğendim seninde ellerine sağlık.

Serinmavi çok çok teşekkür ederim. Farklı birşey olsun istedim. Aşkın sadece kırmızı renkte saklı olmadığını göstermek istedim ve beğenmenize çok sevindim.

Tuba merhabalar. Keşke Türkiye'de olsanız da Merveyede bir dilim ikram edebilsem. Slayt göstersini photobucket.com sitesine fotografları tek tek upload ederek yaptım hoş oluyor gerçekten tavsiye ederim.

Yemekbahane dedi ki...

Merhaba,

Öncelikle blogumu ziyaret ettiğiniz için çok teşekkür ediyorum.Pastanıza ve slaytlar halinde detaylı anlatımınıza bayıldım , gercekten tebrikler..
Sık sık görüşmek üzere...

Sevgilerimle,
müge

Adsız dedi ki...

çok şık olmu ellerine sağlık huzur veren bu pastayı yemeye kıyamaz insan :)

Adsız dedi ki...

Merhaba, pasta çok güzel olmuş eline sağlık. Yapımını anlatman dahada güzel olmuş teşekkürler.

Betül dedi ki...

Merhaba...pasta çok hoş olmuş.Renklerin uyumuda harika.Ellerinize sağlık.Başarılarınızın daim olmasını diliyorum.