12 Şubat 2007

GÜNEŞİN GÖZ KIRPTIĞI BİR KIŞ GÜNÜ & EN KOLAY MEYVELİ PASTA























Tüm dünya yaşadığımız küresel ısınmadan dolayı tedirgin, tartışmalar hep 5-10 yıl sonrasında neler olacağına dair iken günden güne daha çok hissettiğimiz ısınma akıllardaki bu süreyi dahada kısalttı. Artık önümüzdeki sene değil önümüzdeki aylarda bile ne gibi sonuçlarla, sorunlarla karşılaşacağımızı düşünür ve tedirgin yaşar olduk.

Ama yinede pazar gününü muhteşem kılan güneşli havalara doyamam. Ben küçüklüğümden beri hep pazar günlerini çok sevmişimdir. Çünkü o gün baba evdedir ve bilirimki mutlaka bizi gezdirecektir :) Dün yine güneşin göz kırptığı, insanların cıvıl cıvıl sokakları doldurduğu birgün geçirdik. Annemle sahile doğru ufak bir yürüyüş yaptık, sahilden dolup dolup boşalan ada vapurlarını gördükçe içim gitti. Adada inmesem bile sırf gidip gelmek, o manzaranın içinde yarım saatlik ufak bir yolculuk etmek bile yeterdi bana ama akşam üzeri misafirimiz gelecekti. Bizim ailenin birkaç gencini kendim davet etmiştim. Hatta büyük hevesle davet etmiştim hani pazar günüya, hani evdeyimya, rahat rahat kendi ellerimle birşeyler hazırlayıp ardından masaya hepberaber oturup saatlerce muhabbet edecektim :) Aynen düşündüğüm gibi oldu, belki çok fazla çeşit yapmadım ama biraraya gelmek muhabbet etmek herşeye değerdi.


Pastaya gelince, bu pastayı kolay kılan tamamen kalıbın marifeti. Çabucak bir pasta yapmak isterse canım bu tart kalıbı yetişir imdadıma. Yandaki fotograf ise yine acil pasta ihtiyacımız oldugu zamanlarda bu kalıp ile yapmış oldugum pasta. Aslında bu kalıbı hafif yumuşak hamurlu tartlarda kullanıyorum. Ne çok sert, ne de kek gibi yumuşak. Ama böyle bir pasta yapmak istersem direk pasta keki yani pandispanya pişirip ters çeviriyorum ve ortasındaki boşluğu pasta malzemeleriyle dolduruyorum. Hem evdeki az malzemelerle yapılabiliyor hemde oldukça lezzetli.





Meyveli Pasta Malzemeleri:
  • Pandispanya için:
  • 3 yumurta
  • 2 kahve fincanı tozşeker
  • 3 çorba kaşığı sıvıyağ
  • 1 kahve fincanı un
  • Kreması için:
  • 1,5 su bardağı süt
  • 1 yumurta sarısı
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1,5 yemek kaşığı un
  • 1,5 yemek kaşığı nişasta
  • 1 paket vanilya
  • Krema üzeri için mevsim meyveleri ve tart jölesi
(Ölçüde geçen fincan küçük türk kahvesi fincanıdır)
Fırını 175 dereceye ayarlayıp ısıtmaya başlıyoruz.
Yumurtanın sarılarını ve aklarını ayrı ayrı kaplara alıyorum. Yumurta aklarına azıcık bie sarısı karışmayacak. Ardından akları mikserin en yüksek ayarında kar gibi olana kadar iyice çırpıyorum ardından bir fincan tozşekeri ekleyip çırpmaya devam ediyorum. Diğer tarafta yumurta sarılarını bir fincan şeker ve sıvıyağla birlikte şekerler eriyene kadar iyice çırpıyorum. Daha sonra sarıları ve akları birleştirip üzerilerine bir fincan unu eleyip bir kaşıkla ağır ağır karıştırıyorum. (Köpük gibi kabaran yumurta aklarının sönmemesine özen göstererek)



Sadece tabanını yağlayıp unladığım kalıba hamuru döküyorum ve önceden ısınmış fırında 30-35 dakika kadar pişiriyorum. Fırından çıkarır çıkarmaz tel ızgara üzerine hemen kalıbı ters çevirerek soğumaya bırakıyorum. Aksi taktirde soğuma esnasında kekin ortası çökme yapabiliyor. Tamamen soğuduğunda ters çevirip kalıptan çıkartıyorum.




Pandispanya soğurken kremayı hazırlıyorum. İsterseniz yarım paket krem şanti veya cremolede kullanabilirsiniz. Krema için gerekli tüm malzemeleri ufak bir tencereye alıp sürekli karıştırarak puding gibi pişiriyorum. Kremayı sürmek içinde arada karıştırarak 6-7 dakika hafif ılıklaşmasını bekliyorum. Pandispanyanın ortasındaki yuvarlak girinti bölüme bu kremayı düzgünce sürüp buzdolabında yarım saat kadar soğuması için bekletiyorumki üzerindeki meyveler kremanın içine gömülmesin.
Tamamen soğuyunca üzerine evde olan meyveleri yerleştiriyorum. Uzun zamandır dolapta küçük meyve konservesi vardı ortasına onları kenarlara ise mandalinaları dizdim. Mandalinaların dışındaki beyazlıklar ısrarla çıkmamak için inat ettiler. Ben en üste 1 paket tart jölesini üzerinde yazan tarife göre hazırlayıp kaşıkla ılıkken döktüm. Hem meyveler kuruma yapmıyor hemde parlak güzel bir görüntü oluşuyor.

























Bu patatesli börekleride yine daha önceden hazırlayıp buzluğa koymuştuk. Tarifi burada
Fakat ordaki tariften tek farkı iki yufkayı üstüste koyarak sardım. Verdiğim tarifte bir yufkayı dörde bölüp kullanmıştım yine dörde böldüm ama iki tane üçgen parçayı üstüste koyarak, arasını ve üstünüde yağlayarak iç malzemesini koyup sardım. Bu şekilde daha çıtır çıtır daha dolgun böreklerim oldu.






















Havuçlu Kabak Salatası:
  • 3 adet orta boy kabak
  • 3 adet orta boy havuç
  • 4 kaşık yoğurt
  • 3 kaşık mayonez
  • 1 çay bardağı iri dövülmüş ceviz
  • 1 avuç dereotu
  • tuz
Havuç ve kabakları yıkadıktan sonra ikisinide derince bir kaba rendeliyorum. Hepsini rendeledikten sonra 2-3 kısıma ayırıp avucumla sularını sıkıyorum. Daha sonra içine diğer tüm malzemeleri katıp karıştırıyorum. Kimi yörelerde borani olarak adlandırılan çok lezzetli bir mezedir.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Birkaç haftadır blogunu ziyaret etmemiştim ne çok şey kaçırmışım Tülay hanım ellerinize sağlık. Damak zevkinize hayranım.

REAL ESTATE ALANYA dedi ki...

Leiligheter og villaer till salgs i Alanya

REAL ESTATE ALANYA dedi ki...

 appartement verkopen in Alanya