02 Ocak 2012

ELMALI AY KURABİYE

























Elmalı rulo kurabiyeyi farklı elmalı tarçınlı kurabiyeler ararken internette bir blogda geçen yıl rastlamıştım ve geçen sene kendi blogumla asla ilgilenmediğim için tarifi aldığım sitenin ismini not almayı unutmuşum. O kadar aradım buraya o siteyi en azından link olarak vermek için ama bulamadım :(

Malzemeler:
150 gr margarin
1 yumurta
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı şeker
un
iç malzemesi için: 3 elma, 2 yemek kaşığı şeker, 1 tatlı kaşığı tarçın, 1 çay bardağı kırık ceviz..

Margarin, yumurta, yoğurt ve şekeri biraz unla karıştırarak yoğurmaya başladım. Malzemeler iyice karışınca azar azar un ekleyerek kulak memesi kıvamında ele yapışmayan bir hamur elde ettim. Cevizden az daha minik toplar yaparak tepsiye dizip üzerini bir bezle örterek buzdolabında yarım saat kadar beklettim (hamur kendini toparlaması için)
Bu arada iç malzemesi için elmaların kabuklarını soyup rendeleyip elimle suyunu sıktım. Tavada elmaları 5-10 dakika yumuşayana kadar kavurdum. 2 kaşık şeker,tarçın ve cevizi ekleyip bir köşede soğumaya bıraktım.















Buzdolabından çıkardığım hamur parçalarını yukarıda görüldüğü gibi ince ince yuvarlak açtım, üst tarafa gelcek kısımlara çizgiler attım, alt kısmada iç malzemeden koyup yuvarladım ve ay şeklinde büktüm. 170 derece önceden ısınmış fırında hafif pembeleşinceye kadar pişirip soğumaya bıraktım ve servis etmeden önce pudra şekeri serptim. (Pudra şekeri için soğumasını bekleyiniz:) afiyet olsunnn...

2 yorum:

zeymurancafe dedi ki...

cok severım harıka olmus ellerıne sağlık canım

Unknown dedi ki...

Ne kadar şık görünüyor, elmalı herşeyin tadı da çok güzeldir zaten, ellerine sağlık:) bana da beklerim;)