15 Mart 2007

KETE POĞAÇA



























Bu poğacayı annem bir arkadaşının davetinde çok beğenmiş ve tarifini almış. Bende merak ettim ve dün akşam gelen misafirlerimiz için denemek istedim, gerçektende anlattığı kadar varmış çok beğendim. Aslında yaparken yarısını peynirli yapacaktım fakat annem olmaz bu sade yapılıyor, herşeyin tarifi farklıdır diye tutturunca hepsi sade oldu. Laf aramızda ben bunu ilerde sadece peynir değil birçok malzemeyle de deneyeceğim :) Birde elmalı kurabiye yaptım onunda tarfini en kısa zamanda yazıyorum.

Malzemeler:
  • 125 gr margarin
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ (oda ısısında bekletilmiş)
  • 1 yumurta + 1 yumurta sarısı üzerine
  • 3 tatlı kaşığı yoğurt
  • 3 tatlı kaşığı sirke
  • yarım tablet maya (20gr)
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • tuz
  • aldığı kadar un
Öncelikle iyi bir hamur elde etmek için tüm mazlemelerimizin ılık olması gereklidir. Yumurtayı dahi yarım saat önceden dolaptan çıkartıyorum.
Bir su bardağının içerisine 1/3 ü kadar ılık su koyup ve 1 kaşık şekerle mayayı da içine atıp karıştırıyorum ve 10 dakika bekliyorum.
Ardından bekleyen mayayı, 1 yumurta, sirke, yoğurt, tuz, margarin ve sıvıyağı genişce bir yoğurma kabına alıyorum. Elimle hafif karıştırdıktan sonra yavaş yavaş unu ekliyorum. Ele yapışmayan bir kıvama gelene kadar yoğuruyorum. Bu aşamada 20 dakika kadar ılık bir yerde mayalanmasını bekliyorum.
Daha sonra cevizden biraz daha irice parçalar kopartarak elimle yuvarlayıp yağlanmış tepsiye diziyorum. 1 yumurta sarısını hafif çırptıktan sonra üzerlerine sürüyorum. Ardından çatalın uçlarıyla üzerine çizgiler çekerek şekil verebilirsiniz, ben bazılarının üzerine susam döktüm ve yağlanmış tepsiye hafif aralıklarla dizdim. Bu şekilde tepside de mayalanması için 20 dakika kadar beklettikten sonra önceden ısttığım fırında 175 derecede kızarana kadar pişiriyorum.

6 yorum:

Hülya dedi ki...

Ahhhh Tülay'cığım ahhh...Şukufene yazdığım yorum çıkmamış nedense.Oysa ben ve iş arkadaşım sayfanı incelerken o bir çığlık atıp''İşte ben bunlardan istiyorum Hülya Ablaaa''deyince anladım ki kaplumbağa istiyor.Seni bütününle tanımaktan çok hoşnut oldum bu arada.Veeee iyi ki anne sözü dinlemişsin arkadaşım.Kete çok lezzetli bir hamur işidir.Benim Kars kökenli bir arkadaşım var.Keteyi süper yapar.O geldi aklıma şimdi...Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Tülay hanım görüntüsüyle pastanede satılan sade poğaçalara benzettim ve denemek istedim. Dün akşam yaptım inanılmaz güzel oldu. Hiç aklımızda yokken gece yarısı bu poğaçalar yüzünden kendimizi kahvaltı ederken bulduk :)

Nukhet dedi ki...

Ellerine saglik Tulay

Cok guzel gozukuyorlar, opyorum

Adsız dedi ki...

bence tadı çok farklı olmuş. klasik pastane pogacalarından daha lezzetli oldugu kesin, ama bunun içinde onlarda olmayan birşey daha var.

Tulosh dedi ki...

Hülyacıgım bende seni tanımaktan çok memnun oldum. İş arkadaşlarına da sleamlarımı ilet, öpüyorum..

Serap hanım merhabalar. Beğenmenize çok memnun oldum, bizim evde de çok seviliyor o yüzden misafir dışında kendimize yapacaksam pazar kahvaltılarına denk getirmeye çalışıyorum. Sevgiler...

Nukhetciğim teşekkür ediyorum.

Battal bey :) teşekkür ediyorum.

Adsız dedi ki...

slm tülay ben hülya yengen blogunu çok beğendim. çok güzel tarifler var eline sağlık