01 Kasım 2006

DÖRT MEVSİM KURABİYESİ


























Bu kurabiyeler lezzetine en hayran olduğum kurabiyelerden biri. Tarif ise (Zeytin Ağacı) Aslı hanıma ait, görür görmez denemiştim ve inanılmaz begenmiştim. En sevdiğim yanı ise zeytinyağlı oluşu ve uzun ömürlü oluşu. Bu sebeple adı dört mevsim kurabiyesi imiş. Ağzı sıkıca kapalı bir cam kavanoz içerisinde ister oda sıcaklığında ister buzdolabında bekletebilirsiniz. İstek üzerine bu sefer değişiklik yaparak bu kurabiyeleri fındıklı ve biraz daha ince yaptım. Birde dr oetker vanilya aroması ekledim. Bu kurabiyeleri uzun zaman bekletmek gibi bir şansım pek yok malesef çünkü bizim evde herkes çok seviyor..

Malzemeler :
  • 125 gr zeytinyağı (3/4 su bardağı )
  • 2 yumurta (1 'nin beyazı üzerine)
  • 3/4 bardak şeker
  • 200 gr buğday nişastası
  • 1 çay kaşığı limon suyu
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya aroması
  • aldığı kadar un (yaklaşık 2, 5 su bardağı elenmiş un)
  • üzeri için fındık

Önce yumurta, şeker ve aromayı iyice çırpın. Sırasıyla zeytinyağı, limon suyu ve nişastayı ekleyin karıştırın . Un ve kabartma tozunu birlikte eleyerek yavaş yavaş katın ve iyice yoğurun. Ele yapışmayacak kadar sert bir hamur elde edin. Merdana ile yarım cm kalınlığında açtığınız hamura dilediğiniz şekli vererek tepsiye dizdim. Üzerine fırça ile yumurta akı sürüp fındık döktüm. Tarifin aslında fındık yok, sadece yumurta akını fırça ile sürüp kızartıyorsunuz. Damak tadınıza göre istediğinizi yapabilirsiniz. 175 derecede önceden ısınmış fırınımızda pişiriyoruz.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Hımmm :) nefis görünüyorlar. Kış yaklaşıyor, boş zamanlarda yapıp kenara koymak hiçde fena olmaz...

Adsız dedi ki...

Denedim bu kurabikleri, öyle bereketli bir hamurki, dolu dolu iki tepsi oldular. Çok şaşırdım gerçekten içerisinde katı yağ olmadan bu kadar kıtır kıtır gevrek oluşlarına. Kızımla beraber beş çayına yetiştirdik ve güzel bir keyif yaptık. Çok teşekkürler tarifin için.

Adsız dedi ki...

Çok güzel anlatmışsınız insan gerçekten merak ediyor. Ben denediğim tüm kurabiyelerden memnun kalmıştım ama içinden en az yarım paket margarin bulunuyor. Ama bu tarif çok ilgimi çekti ve en kısa zamanda deneyeceğim

Tulosh dedi ki...

Defne hanım teşekkür ederim.

Emelcim rica ederim. Gerçekten dediğiniz gibi bereketli bir hamur. Beğendiğinize çok sevindim.

Pınar hanım aynen bende sizin gibi meraka kapılmıştım. Ama pişman olmadım gerçekten denemeye değer, tavsiye ederim.