27 Kasım 2006

BARBİE PASTA
























Cumartesi akşamı yeğenim Tuğçenin doğumgününe davetliydik. Kesin bir kural vardı bu davette. Herkes hediye olarak barbie bebek alacak! Kesin şart koşuyor ve kendi hazırladığı renkli davetiyelere dahi bu yazıyı eklemeyi ihmal etmiyor. İnanılmaz heyecanlı o gün için. Birde bana "Tülos bak kendi doğumgünün gibi süslen gel tamam mıııı" diye bağırıyor telefonda..
Çaktırmadan annesine pastasını ben yapayım dedim peki dediler :) Küçük hanım çok beğendi uçtu sevinçten...
Evde yaklaşık 1 kg şeker hamuru var ama sırasını bekliyor :( daha ne kadar bekleyecek bilmiyorum. Hiç vaktim yok hiç. Cumartesi günü çalışmıyor olsam bu pastada değerlendirmek çok istiyordum. Ama cuma gecesi pandispanyasını yapıp cumartesi akşam iş dönüşü aceleyle üzerinin süslemesini halledip götürmek zorundaydım.

Pastacı Burcucum genellikle 20 cmlik pastalarında kullandığı bir tarifi var. Uzun zamandır denemek istiyordum. Ölçüleri biraz arttırıp 24 cmlik kalıba uyguladım ve çok başarılı bir sonuç aldım. Brownie tadını anımsattı bana, yumuşacık ve çok lezzetliydi. Hatta geçenlerde yine Kahve Dünyasına gittiğimde sütlü küvertur çikolata almıştım kendime pastalarda kullanırım düşüncesiyle. Bu aralar Kahve Dünyasına pek sık gider oldum, özellikle de kahve ve çikolata kokularının karıştığı bir mekan olması beni inanılmaz cezbediyor ve çok mutlu oluyorum.

Pandispanya için :
  • 6 yumurta
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1,5 su bardağı un
  • 200 gr sütlü çikolata
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket vanilya aroması
  • 1 paket kabartma tozu
Kreması için ;
  • 1 paket çikolatalı creme ole (dr.oetker)
  • 2 su bardağı süt
Üzeri için;
  • 1 paket beyaz çikolata sosu (dr.oetker)
  • 2 su bardağı süt
  • kırmızı toz gıda boyası
Creme oleyi süt ile çırparak hazırlayalım ve buzdolabına kaldıralım.

Fırını 180 dereceye getirip ısıtmaya başlayalım. 24 cm çaplı çemberin altına pişirme kağıdı yerleştirip kenarlarını kıvırın. Yada 24 cm lik kelepçeli kalıbınızı yağlayın.

Yumurta, şeker ve aromayı birlikte çırptım. Ayrı bir kaba unu, kabartma tozunu ve kakaoyu eledim. Çikolataları bıçakla küçük küçük parçalara kestikten sonra benmaride erittim. (Çikolatanın bulunduğu kap alttaki tencerede kayanayan suya değmeyecek) Çırptığım yumurtalı karışıma eritilmiş çikolataları ilave ettim ve çırpmaya devam ettim. Şekerin iyice erimesi gerekmektedir. Bu sırada yoğurdu ekleyip çırptım, sıvı yağı ekleyip tekrar çırptım. Hazırladığım unlu karışımı ilave edip homojen bir karışım elde edene kadar tekrar yavaş yavaş çırptım.

Ve hazırladığım karışımı kalıba döktüm. Tel ızgaranın üzerine dengelice kalıbı yerleştirip yaklaşık 1 saat pişirdim. Piştikten sonra tezgahta yarım saat kadar soğutup kalıptan çıkardım ve levye yardımıyla üç eşit parçaya böldüm. Bu arada pastayı kubbe şeklinde hazırlayacağım için genişce bir çukur salata kasesinin içerisini strech ile kaplayıp pandispanya katlarından birini geniş kabın içerisine yavaşca bastırdım ve sütle biraz ıslattım. Çok az kırılma oldu ama önemli değil. Ortasını krema ile doldurdum ve damla çikolatalardan döktüm. Pandispanyanın ikinci katını üzerine kapattım ve bu şekilde buzdolabında bir gün beklettim.

Ertesi gün pastayı yerleştireceğim tabağa pasta altlığı koydum ve üzerine boşta kalan son pandispanya katını yerleştirdim. Üzerine kremadan sürüp dilimlenmiş muzlar dizdim. Sıra geldi dolaptaki kubbe şeklini tabaktaki katın üzerine oturtmaya. Kubbe pastayı dolaptan çıkartıp elimin üzerine ters çevirdim ve strechi sıyırdım. Dikkatlice tabaktaki tek katın üzerine yerleştirdim. Sağından solundan biraz bastırarak kubbe özelliğini kaybetmeden alt katıyla kenar ölçüleri eşitledim.

Üzeri için beyaz çikolata sosuna 2 su bardağı süt ekledim ve karıştırarak pişirdim. Kürdanın ucuyla kırmızı toz gıda boyası ekledim ve renk iyice karışana kadar kaşık ile karıştırdım. Pastanın üzerine yavaşca döktüm ve yayılmasını sağladım. Daha sonra incilerle süsledim. Dolapta hazırlanmış ve az kalmış kremşanti vardı. Bunuda renklendirip pişirme kağıdından külah yapıp bebeğin üst gövdesine minik minik sıktım. Hepsi bu...

İyiki doğdun Tuğçe. Hergünün o gün kadar heyecanlı ve mutlu olsun. Canımsın...

13 yorum:

Adsız dedi ki...

Yok böyle birşey... Tebrik ederim.

Adsız dedi ki...

Ne şeker olmuş bu böyle :) Çocuk olmak için neler vermezdim. Şanslı küçük hanımın doğumgününü kutluyorum. sevgiler.

ufukmutfakta dedi ki...

Tulsh çok güzel olmuş bayıldım. peki kırmızı elbise nasıl parlak oldu, sanki jöle varmış gibi duruyor. Tebrik ederim ellerine sağlık...

Tulosh dedi ki...

Makbule hanım ve Serap hanım çok çok teşekkür ederim.

Ufukcum elbise sadece beyaz çikolata sosundan oluşuyor. Ekstra birşey sürmedim. Hatta keki ve kreması vanilyalı olsaydı dahada güzel olurdu. Bu şekilde yani kakaolu malzemeleri bu renkle kapatmak daha zor oluyor. Şeker hamuruyla çalışmak istemeyenler için birebir :)

SEDA dedi ki...

çok güzel olmuş pasta.ellerine sağlık.

seda
tarifname.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Çok şeker görünüyor elinize sağlık..Yeğenine mutlu sağlıklı uzunn ömürler diliyorum Allah'tan..

selam ve sevgilerimle...

Tulosh dedi ki...

Sedacım teşekkür ederim.

Serinmavi hoşgeldin bloguma :) Allah herkese senin dileklerin gibi yaşam versin inşallah... Teşekkürler

Burcu ÜNAL dedi ki...

Tülaycım, pasta süper olmuş ellerine sağlık :)
pandispanyadan memnun kalmanıza çok memnun oldum..

sevgiler..

Tulosh dedi ki...

Burcum teşekkür ederim. Beğendiğin için çok sevindim. Tekrar doğumgününü kutluyorum iyiki varsın.

Adsız dedi ki...

Pasta harika olmuş ellerinize sağlık.

www.blogcu.com/pembeli

Adsız dedi ki...

pasta enfess.. harıka.. ellerınıze sagılk. benım bır sorum olacak. bende 3 boy kelepçelı kalıp var bırı yuvarlak buyuk, diğerı ondan kucuk, otekıde hepsınden kucuk ve kalpli. ama buların ölçülerini bılmıyorum. metre ıle olçmeye calıştım orasını burasını ama olmadı. 30luk falan gıbı bısey cıktı nasıl olçmem lazım?? birde kız kardesımın dogum gunu var yakında elımde kırmızı, ve mavi gıda boyaları var. bunlarla nasıl bır pasta yapabılrım?? bu arada şeker hamurum yok. ve daha once hıç yapmadım evdede .. yardımcı olursan sevınırım hoşçakall

www.mutfakname.blogspot.com

Tulosh dedi ki...

Merhabalar Zuhal,
Yuvarlak kalıpları tam çapını ölçebilirsiniz, kalp şeklinde kalıpların ise kalplerin sağlı sollu yuvarlak kısımları varya işte oralardan yanien geniş yerlerinden çap ölçer gibi ölçerseniz en iyi sonucu alırsınız.

Kadikoy ve Eminönünde bir kiloluk hazır paketlerde şeker hamuru satılmakta, eğer almaya vaktiniz olmazsa şanti ile beyaz kaplanmış bir pasta üzerini mevsim meyveleriyle, alt tabanıda renkli jelibonlarla süsleyebilirsiniz.

Veya krem şantiyi iki paket hazırlayıp benim eskiden yapmış oldugum frambuazlı pastama benzer bir pastada yapabilirsiniz. Şantinin yarısını ayırıp ayrı kaplarda renklendirip sıkma torbası veya sıkma tüpüyle taban kenarları süsleyerek çevreleyebilirsiniz.Şimdiden kardeşinizin doğumgününü kutluyorum. Sevgiyle kalın...

nur dedi ki...

slm pastaniz cok güzel görünüyor kizimla birlikte gördük bu cumartesi kizimin dogum günü pasta tariflerine bakarken pastanizi gördüm umarim sizinki kadar güzel bir pasta yapabilirim seker hamuru yapmak istiyorum bir tarif buldumsizde pratik bir seker hamuru tarifi varsa ögrenmek isterim sevgilerim le...