14 Ekim 2006

GAVURDAĞI SALATASI






















Gavurdağı salatası Gaziantep özgü bir salatadır. Acılı ezmeye benzer ama biraz daha büyük parçalar halinde doğranarak bol nar ekşisiyle tatlandırılıp üzerine ceviz dökülerek servis yapılır. Ustalardan duyduğuma göre önce bu salata hazırlanıp nar ekşisi dökülüp, dolapta yarım saat kadar beklettikten sonra yağ ve limonda eklenerek sunulduğunda daha lezzetli oluyormuş.

Malzemeler:

3 adet domates
1 küçük kuru soğan
3-4 dal yeşil soğan
3 adet yeşil biber
4-5 yaprak taze nane
birkaç dal maydonoz
2 çorba kaşığı nar ekşisi
2 çorba kaşığı sızma zeytinyağ
yarım limon suyu
1 çay kaşığı pulbiber
1 tutam tuz
1 çay bardağı ceviz

Domateslerin kabuklarını soyup içinin çekirdeklerini çıkartıyoruz ve küp küp doğruyoruz. Taze soğanı, kuru soğanı ve biberleri minik minik doğrayıp domateslere ekliyoruz. Maydonozu ince ince kıyıp, nar ekşisinide döküp hafif karıştırıp dolapta 20 dakika bekletiyoruz.

Ardından zeytinyağı, limon, pulbiber ve tuzu ekleyip hafif karıştırıyoruz. Kırık cevizleride en üste dökerek servise hazır hale getiriyoruz..

Bir yakınımız Nihat ağabeyin söylediğine göre sumak olmadan asla olmazmış. Deneyeceğim kesinlikle. Eminim çok yakışacak.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Oy, oy bayılırım. Salata benim için o kadar önemlidirki, bir masa kuracağım zaman ilk salatayı nasıl yapsam diye düşünürüm. Harikasın

Tulosh dedi ki...

Kesin öneriyorum. Nar ekşisinin yoğunluğunu seviyorsan özellikle...

Adsız dedi ki...

favorim olan bu salatayı herkese tavsiye ederim.

Adsız dedi ki...

nefisss görünüyor ellerinize sağlık en kısa zamanda deneyeceğim.

Nefise dedi ki...

Geçen hafta ailem için hazırladım, fakat babam sofra için acele ettiğinden ve benim elim biraz ağır olduğundan dolapta bekletme fırsatım olmadı, yine de bayıldılar..Bu akşam da mangal partisinde arkadaşlarıma hazırlamayı planladım, dolapta bekleterek! Ve de bir çok yerde tarif gördüm ama en lezzetlisi bu! Ayrıca sumakla gerçekten inanılmaz oluyor!