19 Mayıs 2007

Fenerbahçe Şampiyonluk Pastası






















Fenerbahçenin şampiyonluğunu erkenden kutlamak isteyen yeğenim Tarık ve arkadaşları için pasta sözü verdim diye geçenlerde bahsetmiştim. İşte o pasta bu.

Bu pastada hazır satılan pandispanyaların kıvamına ve lezzetine daha yakın olan klasik tarifi yaptım ve 26 cmlik kalıpta pişirip ikiye böldüm. Daha küçük bir kalıpta pişirirsem rahat üç kata bölebiliyorum.

Pandispanya için malzemeler:
  • 5 yumurta
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
Şeker ve yumurtaları mikserle 3-4 dakika iyice çırptım. Un ve kabartma tzounu birlikte eleyerek mikserin düşük hızında biraz daha çırptım. Yağladığım veya yağlı kağıt serdiğim 26 cmlik yuvarlak kelepçeli kalıba hamuru boşaltıp 175 derece önceden ısıttığım fırında 30-35 dakika kadar pişirdim. Soğuyunca streche sarıp ertesi gün pastayı yapana kadar beklettim. Daha sonra iki parçaya bölüp kahveli süt ile hafif ıslattım.

Krema :
  • 2 paket sıvı krema (400 ml)
  • 8 yemek kaşığı purda şekeri
  • 2 adet muz
Krema ile pudra şekerini koyu bir kıvam alana kadar mikserle çırpıp buzdolabında 15 dakika kadar beklettim. Ardından kremanın yarısına küp küp doğradığım muzları karıştırdım ve pastanın arasına sürdüm. Sade kremayı ise pastanın dışı için kullandım. Hazırladıktan hemen sonra pastayı öylece buzdolabına kaldırıp 1-2 saat soğumasını bekledim.

En son süsleme için en üste hindistan cevizi döküp şeker hamurundan hazırladığım sarı lacivert harfleri yerleştirdim.
Ortaya ise royal icing ile hazırladığım Fenerbahçe Logosunu yerleştirdim. FB logosu hazırlamak için buraya tıklayabilirsiniz. Eğer şeker hamuru ile çalışmak istemezseniz logo için hazırladığınız royal icingi sıkma torbasına doldurup istediğiniz yazıyı yazabilirsiniz.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Tülay ellerine sağlık şampiyonluğa yakışır bir pasta olmuş

Punto dedi ki...

Fenerbahçe'ye de bu güzel pasta yakışırdı zaten. Ellerinize sağlık. Şampiyonu kutluyorum.

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,çok güzel görünüyor...selam ve sevgiler....