31 Ocak 2012

Karamelli Tavuk Göğsü


























Tabi tatlımız yalancı tavuk göğsü herkesinde bildiği gibi. Ama bu tarifin asıl önemli yanı karamel sosuuu :) Bu sosu öğrendiğim için o kadar mutluyumki elmalı topların üzerlerine, cheesekeklerin üzerine heryerde kullanmayı düşünüyorum. Tam Albeni çikolata tadında...müthiş :) Komşumuz Emine ablaya çok çok teşekkür ediyorum bunu bana tattırdığı için.

Yalancı tavuk göğsü için:
1 litre süt, 100gr tereyağ, 2 türk kahve fincanı nişasta, 1 kahve fincanı un, 1 su bardağı şeker, 1 paket toz vanilya. 1 paket krema

Krema hariç tüm malzemeleri kaynayana kadar pişirdim.Ocaktan alıp  biraz ılıklaşınca kremayı ekleyip tencerenin içinde mikserle 10 dakika kadar çırptım (daha güzel bir kıvam alması için) Dikdörtgen bir borcama yayıp soğuması için yarım saat dışarıda, ardından buzdolabında en az 4-5 saat soğuması için servis öncesi beklettim. ( Buzdolabında 1 gece beklemesi daha bile güzelleştiriyor)

Karamel sos:
1,5 su bardağı şeker
1 çay bardağı su
1 paket krema (200 ml)

Şekeri küçük bir tencereye döküp orta ateşte sürekli karıştırarak 10 dakika kadar yaktım. Kahverengi bir renk aldığı zaman 1 çay bardağı suyu döktüm. O anda kaskatı bir şeker oluyo, fakat kısık ateşte 5 dakika tuttuğunuzda şekerler yeniden eriyor. Erimeyen bazı topaklanmalar oluyo onları süzerek içinden aldım ve bir taşım daha kaynattım. Küçük paket kremayı içine döküp hemen hızlıca karıştırıp ocaktan aldım. Kremayı döktükten sonra fazla kaynatmamaya özen gösterdim. Bu sosuda önce dışarıda sonra buzdolabında beklettim. Buzdolabında daha yoğun daha güzel bir sos oluyor. Eğer çok katı olursa servisten yarım saat önce sosu buzdolabından çıkarın. Tatlı dilimlerinin üzerine dökerek servis yapın :) afiyet olsun...

Üzerine milföyü sade olarak pişirip fırından çıkınca ufalayıp üzerine dökerek servis edilebilir.

1 yorum:

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım nefıs gorunuyor